11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


soc.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, sosyolojik kavramların oluşum süreçlerinde medyanın rolünü tartışabilecektir.
  • Öğrenci, ulusal, bölgesel ve küresel konuları eleştirel bir perspektiften yorumlayabilecektir
  • Öğrenci, ulusal, bölgesel ve küresel konuları eleştirel bir perspektiften yorumlayabilecektir.
  • Öğrenci, ulusal, bölgesel ve küresel konuları eleştirel bir perspektiften yorumlayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
X
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Medya kurumları ve toplumdaki yeri. Case study: “Good Night, Good Luck”. Burton, G. (2005). Media and Society: Critical perspectives, pp.5-26.
3 Medya metinleri, ideoloji ve toplum. Case study: “the Pacific”. Describe and hand out presentation Burton, G. (2005). pp. 46-54, 61-67.
4 İzleyiciler ve toplumdaki etkiler. Case study: “Resevoir Dogs”. Burton, G. (2005). pp. 83-102.
5 Medya ve şiddet. Case study: Shawn of the Dead”. Burton, G. (2005). pp.108-121
6 Medya ve siyaset. Case study: TV “The Simpsons”. Türkiye'de şiddet temsilleri üzerine sunumlar. Burton (2005).pp. 108-123
7 Midterm
8 Küreselleşme: Popüler müzik. Case study: “Rock ‘n’ roller”. Türkiye'de medya ve siyaset üzerine sunumlar. Burton, G. (2005). pp.146-173
9 Radikal siyaset: Popüler müzik. Case study: “Spinal Tap”. Türkiye'de müzik küreselleşmesi üzerine sunumlar. Frith, S. (1981).pp 202-234 Way and Süer (2014)
10 Toplumsal cinsiyet 1 : Kadın dergileri ve toplumsal cinsiyet. Case study: “Ugly Betty”. Türkiye popüler müziğinde radikal siyaset üzerine sunumlar. Burton, G. (2005). pp.130-145. Machin, D (2010) Cosmopolitan
11 Toplusal cinsiyet 2: Pembe diziler ve toplumsal cinsiyet. Case study: “East Enders”, “Dallas”, and “Hanımın Çifliği”. Türkiye dergilerinde toplumsal cinsiyet üzerine sunumlar. Burton, G. (2005). pp.248-272
12 Medyada milliyetçilik. Case Study: “G.O.R.A”. Türkiye'deki pembe dizilerde toplumsal cinsiyet üzerine sunumlar. Billig (1995). pp. 93-109
13 Haberlerde milliyetçilik. Case study: “Forrest Gump”. Türkiye medyasında milliyetçilik üzerine sunumlar. Burton, G. (2005). pp.274-292.
14 Türkiye'de haberlerde milliyetçilik üzerine sunumlar. Dönemin gözden geçirilmesi.
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Okumalar syllabusta belirtilmiştir. Dönem boyunca bir sunum yapılması zorunludur. Sunumlar programdaki konulara göre Türkiye özelinde örnekler olacaktır. Sunumlar tartışma bölümü ile birlikte 15 dakika sürecektir. Vize ve final sınavları kısa cevap ve çoktan seçmeli sorulardan oluşacaktır.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
24
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
10
    Toplam
140

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek.
2 Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek
3 Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek.
4 Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek.
5 Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. X
6 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. X
7 Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. X
8 Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level).
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak.
12 Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010