soc.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Medya kurumları ve toplumdaki yeri. Case study: “Good Night, Good Luck”. | Burton, G. (2005). Media and Society: Critical perspectives, pp.5-26. |
3 | Medya metinleri, ideoloji ve toplum. Case study: “the Pacific”. Describe and hand out presentation | Burton, G. (2005). pp. 46-54, 61-67. |
4 | İzleyiciler ve toplumdaki etkiler. Case study: “Resevoir Dogs”. | Burton, G. (2005). pp. 83-102. |
5 | Medya ve şiddet. Case study: Shawn of the Dead”. | Burton, G. (2005). pp.108-121 |
6 | Medya ve siyaset. Case study: TV “The Simpsons”. Türkiye'de şiddet temsilleri üzerine sunumlar. | Burton (2005).pp. 108-123 |
7 | Midterm | |
8 | Küreselleşme: Popüler müzik. Case study: “Rock ‘n’ roller”. Türkiye'de medya ve siyaset üzerine sunumlar. | Burton, G. (2005). pp.146-173 |
9 | Radikal siyaset: Popüler müzik. Case study: “Spinal Tap”. Türkiye'de müzik küreselleşmesi üzerine sunumlar. | Frith, S. (1981).pp 202-234 Way and Süer (2014) |
10 | Toplumsal cinsiyet 1 : Kadın dergileri ve toplumsal cinsiyet. Case study: “Ugly Betty”. Türkiye popüler müziğinde radikal siyaset üzerine sunumlar. | Burton, G. (2005). pp.130-145. Machin, D (2010) Cosmopolitan |
11 | Toplusal cinsiyet 2: Pembe diziler ve toplumsal cinsiyet. Case study: “East Enders”, “Dallas”, and “Hanımın Çifliği”. Türkiye dergilerinde toplumsal cinsiyet üzerine sunumlar. | Burton, G. (2005). pp.248-272 |
12 | Medyada milliyetçilik. Case Study: “G.O.R.A”. Türkiye'deki pembe dizilerde toplumsal cinsiyet üzerine sunumlar. | Billig (1995). pp. 93-109 |
13 | Haberlerde milliyetçilik. Case study: “Forrest Gump”. Türkiye medyasında milliyetçilik üzerine sunumlar. | Burton, G. (2005). pp.274-292. |
14 | Türkiye'de haberlerde milliyetçilik üzerine sunumlar. Dönemin gözden geçirilmesi. | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Okumalar syllabusta belirtilmiştir. Dönem boyunca bir sunum yapılması zorunludur. Sunumlar programdaki konulara göre Türkiye özelinde örnekler olacaktır. Sunumlar tartışma bölümü ile birlikte 15 dakika sürecektir. Vize ve final sınavları kısa cevap ve çoktan seçmeli sorulardan oluşacaktır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 24 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 140 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | |||||
2 | Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek | |||||
3 | Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. | |||||
4 | Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. | |||||
5 | Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. | X | ||||
7 | Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. | X | ||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | ||||
9 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). | |||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. | |||||
12 | Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest